חוקי הטסת רחפן

חוקי הטסת רחפן

בחלוף השנים מצטרפים אל חיינו מגוון רחב של פיתוחים, חלקם מצליחים לתפוס חלק בחיי היומיום שלנו כמו הפלאפונים החכמים וחלקם עתידים לשנות את היחס או לכל הפחות את האופן והזווית בה אנו מסתכלים על מקמות. ובאשר לפיתוחים אשר ישנו את הזווית ואת הראייה שלנו בנוגע למקומות ונופים שונים, אי אפשר שלא להתייחס אל תעשיית הרחפנים אשר מצליחה להשתלב לא רק במגוון ידיעות חדשותיות וצילומים מרחבי העולם אלא בעוד תחומים אחרים. עם זאת רבים מהישראלים אינם מכירים את החוקים או הרישיונות הדרושים בכדי להפעיל רחפן כחוק ובכך חושפים עצמם לקנסות ולעונשים אחירם. 

מה הם החוקי הטסת רחפן?

השימוש ברחפנים ההפך בשנים האחרונות לנחלת הכלל והוא לא משמש רק מוסדות צבא או ארגונים גדולים, אלא מאפשר גם שימוש חובבני ובעיקר של צילום. אבל שימוש ברחפן נוגע בכמה מישורים משפטיים החל מדיני הפרטיות, דיני קניין ועד לדיני הפעלת כלי טיס. כל אחד מהתחומים המשפטיים הללו עלולים להוביל לכדי פגיעה בפרטיות הציבור כמו צילום אנשים ללא ידיעתם, צילום או העתקה של מוצרים שעוד לא נחשפו אל הציבור או הפרה של חוקי הטיסה כמו טיסה מעל מתקנים צבאיים. על כן חוקי הטסת רחפן מבקשים לאכוף את כל אלו, כאשר בראשה ובראשונה יש לשמור מרחק משדות תעופה עד לפחות 2 קילומטרים. 

כמו כן חל איסור להטיס רחפנים בקרבת בסיסים צבאים או בתוכם, על יד מתקני משטרה, מתקנים בטחונים רגישים וכמובן אזורי גבול. כמו כן ישנו איסור להטיס רחפן באזור מגורים, בהתקהלויות של בני אדם ובקרבת אתרי ספורט תעופתי אחר כמו מצנחים או גילשונים. חוק נוסף הוא כמובן שמירה על קשר עין תמידי עם הרחפן ושמירה על גובה של מעל ל-50 מטרים.