חברת הייבוב: באיזה שלב כדאי שלעסק תהיה מחלקת משאבי אנוש?

התשובה לשאלה זו אינה פשוטה וקיימות מספר גישות לגביי התשובה הנכונה. במאמר זה חברת הייבוב תסקור את תפקידה של מחלקת משאבי אנוש ותמליץ על השלב הנכון לשלב אותה בעסק שלכם.

נתחיל בסקירה על תפקידה הכללי של מחלקת משאבי אנוש. מחלקת משאבי אנוש אחראית על גיוס וגיוס עובדים חדשים, טיפול בהטבות עובדים והכשרת עובדים. אם עסק מעוניין לגייס עובדים חדשים, מחלקת משאבי אנוש תהיה אחראית על איתור מועמדים מתאימים. הם גם יטפלו בכל הניירת הנלווית לשכירת מישהו.

מחלקת משאבי אנוש תהיה גם אחראית על ניהול חופשות של עובד, תוכניות פרישה והטבות אחרות כמו ביטוח בריאות. כמו כן, הם יספקו הדרכה למדיניות ונהלי החברה וכן יספקו ייעוץ כיצד להתמודד עם בעיות כוח אדם שעלולות להתעורר.

הגישות השונות לגביי שלב הכנסת מחלקת משאבי אנוש לעסק

אז אמרנו שהתשובה הנכונה אינה פשוטה, הסיבה לכך היא הגישות השונות בנושא, טוענת חברת הייבוב.

גישה אחת היא: לעסק צריכה להיות מחלקת משאבי אנוש כבר מתחילת הפעילות שלו. מחלקת משאבי אנוש אחראית על גיוס עובדים חדשים, מתן הדרכה וטיפול בשכר, ההטבות ויחסי העובדים שלהם, ולכן חייבת להיות קיימת מהרגע הראשון.

אך לא כל עסק מתחיל במערך גיוס גדול כל כך,  ישנם כאלה הטוענים שחשוב שתהיה מחלקת משאבי אנוש כאשר החברה מגיעה לגודל מסוים. במקרה הזה, חברת היי בוב ממליצה להגדיר את תפקיד "מחלקת משאבי אנוש" כחלק מהגדרת תפקידו של מנהל או בעל העסק.

לסיכום, 

לעסק חשוב שתהיה מחלקת משאבי אנוש בנקודה בה הם מגייסים אנשים, מנהלים את העובדים שלהם ומספקים הטבות. כלומר, בין אם מדובר בעסק עם מערך גיוס גדול, או עסק קטן ועצמאי, תפקיד "מחלקת משאבי אנוש" חייב להיות מוגדר לפחות ע"י בן אדם אחד, או מחלקה שלמה.